2015. január 29., csütörtök

Benedek tojás

Mi kell egy jó vasárnapi reggelihez?

Nos, például Egg Benedict. Pikáns, selymes, ízletes.
Mi kell hozzá?

  • English Muffin (esetleg más zsemle, vagy ízletes kenyérféle)
  • Jó minőségű levegőn érlelt sonka;
  • Posírozott vagy buggyantott tojás;
  • Hollandi mártás.

Az English Muffin receptjét megtalálod például itt.

A sonkát meg kell sütni ropogóra. Ennek több módja lehet. Én többnyire maradok a „kevés olíván serpenyőben pirítani”, mert gyors. A sonkaszeleteket megsütöm, majd itatósra teszem, hogy a felesleges zsiradékot feligya. Ha ráérsz próbáld ki a következő „szendvicssütést”: tepsi, sütőpapír, sonka, sütőpapír, tepsi, ami belefér az előzőbe és súlyával szépen egyenesen tartja a sonkát. (Próbáld ki vékonyra szeletelt burgonyával is – isteni.)

Buggyantott tojás

Én a két lábasos módszert követem – ehhez szoktam hozzá. Egy lábasban másfél, két liter vizet forralok bele egy teáskanál ecetet teszek. A másik lábasban ugyanez ecet helyett sóval. Egyszerre egy (max. két) tojást posírozok. A víz ne lobogjon, épp csak gyöngyözve forrjon. A kritikus a tojás bejuttatása. Nekem a Gordon Ramsay féle íves falú csésze jött be. Törd fel a tojást és tedd a csészébe. Először a fenekét engedd a vízbe, majd egy határozott mozdulattal – mintha egy labda fordulna a tengelye körül – ívesen engedd bele a tojást a vízbe. Nyugodtan belemerülhet. A mozdulatot innen lesheted el (3. perc).
A tojás két percet tartózkodhat a vízben. Én másfél percnél teszem át a sós vízbe. Majd szűrőkanállal itatós papírra teszem, hogy ne áztassa el majd a szendvicset. Ha a két lábasos megoldást macerásnak találod, használj egyet, s tedd ebbe a sót és az ecetet is.

Hollandi mártás

Ez ügyben a Bűvös Szakácsra hagyatkozom, aki már a Gault & Millau alatt folytatja áldásos tevékenységét. A receptet és  a leírást megtalálod az első hivatkozás alatt.
Jómagam a gőz fölött szeretek dolgozni – jobbára egy régi vastag falú kerámiatálban. Így rendben van a hőháztartás. Három tojásból 150 g friss házi vajból, negyed citrommal készítem a készítem a hollandi mártást Benedekékre.

Az elkészítés sorrendje nálam a következő: A sonkával nyitok, majd jön a hollandi, végül a buggyantott tojás. Az english muffint egy nappal korábban elkészítem, melyet a tálalás előtt serpenyőben, vagy kenyérpirítóban megpirítok.
A pirított muffinra jön a sonka, a buggyantott tojás, majd a hollandi. Jól áll neki a snidling. Íme:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése